چروکی پیکسل اندروید توسعه دهندگان اندروید

چروکی: پیکسل اندروید توسعه دهندگان اندروید اندروید نوقا اندروید اوریو

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

۲ روز نوسانی در بازار، سکه تمام بهار آزادی را به بالاترین قیمت ۲۵ روز گذشته رساند. روز سه شنبه، سکه چهارمین گام افزایشی را محکم تر برداشت و با رشد ۷۴ هزار تومان

سکه بر سقف ۲۵ روزه

سکه بر سقف ۲۵ روزه

عبارات مهم : بازار

۲ روز نوسانی در بازار، سکه تمام بهار آزادی را به بالاترین قیمت ۲۵ روز گذشته رساند. روز سه شنبه، سکه چهارمین گام افزایشی را محکم تر برداشت و با رشد ۷۴ هزار تومانی به قیمت یک میلیون و ۹۲۵ هزار تومان رسید. سکه تنها بیستم فروردین امسال توانسته بود رشدی زیاد از این مقدار را با ثبت عدد ۹۴ هزار تومانی به ثبت برساند.

روز پنج شنبه سکه ۴ کانال دیگر رشد کرد و با ۳۵ هزار تومان افزایش روی قیمت یک میلیون و ۹۶۰ هزار تومان قرار گرفت. این بیشترین سطح قیمتی سکه از ۲۱ فروردین ماه بود. ۵ زیاد کردن کاری متوالی فلز گرانبهای داخلی موجب شد که بازدهی هفتگی آن به حدود ۱۱ درصد برسد. این در حالی بود که سکه دو هفته پیش با ثبت بازدهی منفی ۲/ ۳ درصد، نخستین کم کردن هفتگی خود را در امسال به ثبت رسانده بود.

سکه بر سقف ۲۵ روزه

مثلث رشد سکه

به گفته فعالان، ۳ عامل عمده در زیاد کردن قیمت فلز گران بهای داخلی در هفته گذشته نقش داشت: اول، زیاد کردن تقاضای فیزیکی در آستانه نیمه شعبان، دوم، رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی و سوم، تحرکات بازیگران غیررسمی به منظور اوج آوردن قیمت پیش از تحویل سکه های پیش فروش شده.

۲ روز نوسانی در بازار، سکه تمام بهار آزادی را به بالاترین قیمت ۲۵ روز گذشته رساند. روز سه شنبه، سکه چهارمین گام افزایشی را محکم تر برداشت و با رشد ۷۴ هزار تومان

در این میان، بعضی نیز ریسک ترامپی را در رشد قیمت سکه موثر دانسته اند. عده دیگری باور دارند، قیمت دلار در نتیجه ریسک عدم تمدید تعلیق تحریم های هسته ای به وسیله ترامپ رشد کرد و به دنبال آن بهای سکه تمام بهار آزادی افزایشی شد. در واقع از نظر آنها، قیمت سکه به طور غیرمستقیم از ریسک ترامپی اثر گرفت. همسو با رشد قیمت سکه تمام، سکه های کوچک تر نیم و ربع نیز راه صعودی را در پیش گرفتند. نیم سکه که پنج شنبه ۲ هفته پیش روی قیمت ۸۶۵ هزار تومان قرار داشت، در انتهای هفته جاری به قیمت ۹۶۰ هزار تومان رسید تا تنها ۴۰ گام با مرز یک میلیونی فاصله داشته باشد.

ربع سکه نیز روز پنج شنبه تا عدد ۵۷۵ هزار تومان اوج رفت تا میزان رشد هفتگی آن به نزدیک ۸ درصد برسد. در کنار بازار سکه، قیمت طلا نیز در روزهای سه شنبه و پنج شنبه زیاد کردن قابل توجهی را از خود نشان داد. در چهارمین روز هفته، هر گرم طلای ۱۸ عیار به محدوده ۱۸۴ هزار تومانی قدم گذاشت؛ روز پنج شنبه، گرم طلا تا آستانه ۱۸۹ هزار تومان پیش رفت. این در حالی بود که بهای اونس زیاد کردن چندانی را در ۳ روز کاری انتهایی هفته به ثبت نرسانده بود. در این شرایط، از نظر فعالان زیاد کردن تقاضا در بازار داخلی عامل مهم رشد قیمت ها بوده هست. آمارهای انتشار یافته ازسوی شورای جهانی طلا نیز نشان می دهد میزان تقاضا جهت خرید سکه و شمش طلا در کشور عزیزمان ایران در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ به ۳/ ۹ تن رسیده که بالاترین رقم طی ۳ سال گذشته بوده است.

نوسان غیررسمی دلار

دلار در دو روز کاری انتهایی هفته در بازار معاملات غیررسمی و پشت خطی نوسان زیادی را تجربه کرد. روز سه شنبه، شاخص بازار ارز از مرز ۶ هزار تومانی عبور کرد و روز پنج شنبه به بالای سطح ۶ هزار و ۱۰۰ تومانی قدم گذاشت. قیمت دلار در حالی چنین تغییراتی را تجربه کرد که روز دوشنبه در حوالی مرز ۵ هزار و ۸۰۰ تومان قرار داشت. گروهی اعتقاد داشتند، جوسازی معامله گران اطراف تصمیم احتمالی ترامپ در ۲۲ اردیبهشت ماه در رشد قیمت اثرگذار بود.

سکه بر سقف ۲۵ روزه

به گفته آنها، مجموع خبرها در روزهای انتهایی هفته به گونه ای بود که این احساس را در میان معامله گران تقویت می کرد که احتمال خروج آمریکا از برجام زیاد کردن یافته هست. در این میان، رشد قیمت حواله درهم متغیر مهم دیگری بود که ارزش دلار در بازار داخلی را به سوی قیمت های بالاتر سوق داد. در ۲ روز کاری انتهایی هفته گذشته، قیمت حواله درهم به آستانه هزار و ۶۶۰ تومان رسید. با این قیمت، ارزش دلار در بازار داخلی می توانست نزدیک به ۶ هزار و ۱۰۰ تومان ثبت شود. در کنار اثر درهم، گروهی باور داشتند، اوج رفتن ارزش دلار در شهرهای مرزی سلیمانیه و هرات افغانستان دیگر عاملی بود که از زیاد کردن قیمت در بازار داخلی حمایت کرد. یکی از نکاتی که بعضی فعالان بر آن تاکید داشتند، رکوردزنی ارزش دلار در مناطق مرزی بود. به گفته آنها، بازار داخلی یک بار در بیستم فروردین امسال شاهد عبور قیمت ها از مرز ۶ هزار تومانی بود؛ ولی در آن مقطع قیمت دلار در منطقه هرات و سلیمانیه به بالای مرز ۵ هزار و ۸۰۰ تومانی نیامد. از نظر این گروه ممکن هست، رشد قیمت در بازارهای مرزی انتهای هفته نشانه ای از انتظارات معامله گران این مناطق جهت رشد زیاد قیمت دلار باشد.

عده دیگری، رشد قیمت ها در بازار غیررسمی را به نبود عرضه از سوی بازارساز نسبت دادند. در این میان، بعضی از فعالان نیز باور دارند، بازارساز بخش بسیار زیادی از تقاضاهای ارزی کشور را با قیمت ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی پاسخ می دهد، در نتیجه قیمت های بازار غیررسمی که براساس حجم معاملات پایین تر به دست می آید را به رسمیت نمی شناسد.

۲ روز نوسانی در بازار، سکه تمام بهار آزادی را به بالاترین قیمت ۲۵ روز گذشته رساند. روز سه شنبه، سکه چهارمین گام افزایشی را محکم تر برداشت و با رشد ۷۴ هزار تومان

حتی بعضی اذعان می کنند، چنین معاملاتی به صورت واقعی صورت نمی گیرد و ارزی در آنها جا به جا نمی شود؛ از نظر آنها، به این قیمت ها به علت عدم شفافیت با تردید بیشتری باید نگاه کرد. البته نمی توان این توصیه را از نظر دور داشت که قیمت های بازار غیررسمی، بسیاری از افراد را در این اندیشه فرو می برد که از طریق ارز ارزان کسب سود کنند. در واقع، هر فردی در صورت دسترسی به ارز ۴ هزار و۲۰۰ تومانی، می تواند آن را بالای ۶ هزار تومان یا در حوالی ۵ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش برساند. چنین سودی حذابیت زیادی دارد و به نظر می رسد بعضی از افراد حاضرند به خاطر آن ریسک ممنوعیت خرید و فروش در بازار ارز را به جان بخرند.

سکه بر سقف ۲۵ روزه

دنیای اقتصاد

واژه های کلیدی: بازار | فروردین | روز گذشته | فروردین ماه | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه